Tuesday, October 13, 2009

Sharifah Sofea naik pelamin | Sharifah sofea kahwin

Sharifah Sofea

Dengarnya... Sharifah Sofea naik pelamin 18 Oktober
Oleh Normah Becok

TAHNIAH Cik Normah ucapkan kepada pelakon Sharifah Sofea yang akan melangsungkan pernikahan dengan jejaka kacukan sepertinya juga, Syed Ismail Al Ali pada 18 Oktober ini di Masjid Wilayah, Kuala Lumpur. Jejaka berusia 31 tahun berdarah campuran Arab dan Melayu itu bekerja sebagai ahli perniagaan.

Mereka kenal sejak kecil lagi, namun cuma sejak dua tahun setengah yang lalu, hati mula disemai perasaan sayang. Mereka kenal atas kawan, malahan kakaknya turut mengenali Syed Ismail. Majlis persandingan akan diadakan di sebuah hotel terkemuka seminggu selepas tarikh pernikahan.

Cik Normah diberitahu rakan sepejabat yang menemuinya Khamis lalu, kedua-dua majlis (nikah dan sanding) dibuat secara tertutup. Bagaimanapun, pelakon bertubuh montok itu mengalu-alukan kedatangan rakan media pada hari pernikahan sekitar jam 11 pagi. Amboi, nak buat secara tertutup konon. Tapi kenalah ingat anda itu selebriti.

Peminatnya mesti nak tahu mengenai hari bahagianya. Terpulang kepada bos Cik Normah untuk menentukan sama ada majlis itu perlu diberi liputan atau tidak.

Apa-apapun, Cik Normah tak ada masalah dengan Sharifah Sofea dan harap perkahwinan itu nanti akan membahagiakannya hingga ke akhir hayat. Baguslah kahwin cepat, supaya dapat elak maksiat dan dosa. Cik Normah nak ambil kesempatan ini untuk ucapkan selamat pengantin baru kepada Sharifah Sofea dan bakal suaminya.

Kawan sepejabat Cik Normah beritahu, pasangan ini merancang untuk berbulan madu di Maldives, Switzerland atau New Zealand. Tak silap Cik Normah, Sharifah Sofea akan melaram kebaya klasik rekaan Amir Luqman untuk majlis bersanding nanti.

No comments: