Monday, May 25, 2009

Kenapa Waheeda, Akhil Hayy terus 'bersandiwara'?




Petikan dari berita harian cerita sandiwara waheeda...

ZUBIR tergelak besar apabila membaca kenyataan pendakwah bebas dan 'role-model' Astro Oasis, Akhil Hayy menerusi sebuah akhbar tabloid mingguan minggu lalu dengan kata-katanya: "Don't wake up the sleeping dog." Maknanya lebih kurang begini kot, jangan dijolok sarang tebuan! Bagi Zubir, lebih 'gempaq' kalau Akhil berkata begini: "Don't wake up the sleeping dragon!" Barulah gerun Zubir membacanya...

Akhil berkata begitu apabila menjawab pertanyaan media massa mengenai penyebaran gambar dia bersama penyanyi dan pelakon, Waheeda bersantai di tepi pantai pada waktu malam yang kini boleh ditonton secara percuma di internet. Apabila ada bukti gambar, Akhil tidak mahu memberi sebarang komen, sekali gus mendakwa gambar itu diambil untuk adegan lakonan, rasanya Akhil boleh masuk Raja Lawak Astro!

Awalnya pasangan ini dikatakan sudah berkahwin senyap-senyap, kemudian menggemparkan peminat dunia seni apabila mereka dilihat menonton wayang bersama dan kini gambar mesra mereka bersama teman-teman di tepi pantai sudah tersebar, sekali gus pertikaian mengenai status kedua-duanya terus mengundang tanda tanya di kalangan peminat dan pihak wartawan.

Tambahan pula menerusi program keagamaan, Cafe Akhil Hayy musim kedua yang kini menemui penonton setiap Rabu jam 7.30 malam di Astro Oasis, mereka ‘berlakon’ sebagai pasangan suami isteri apabila Waheeda memegang watak Hani Al Zahra dan keadaan ini sekali gus mengundang pelbagai spekulasi serta menguatkan lagi dakwaan, antara Waheeda dan Akhil memang mereka ada apa-apa berdasarkan logik akal!

Bagai nak rak Akhil dan Waheeda membuat penafian mereka sudah bernikah, tapi kedua-duanya seolah-olah mengundang kontroversi berganda apabila 'sengaja' muncul sebagai suami isteri sekalipun hanya di kaca TV! Zubir hairan, semakin hebat mereka dihambat kontroversi, semakin berani mereka tampil berdua, sepatutnya mereka berusaha meredakan keadaan, janganlah lagi sering kelihatan bersama!

Apabila dikritik pihak media massa, mulalah mencari salah wartawan kononnya wartawan tidak ada bahan sensasi artis lain untuk dipanaskan, balik-balik kisah mereka berdua saja jadi sasaran.

Ini pula kenyataan Waheeda menerusi HIP Berita Harian terbitan 6 Mei lalu: "Saya tidak berkahwin dengannya (Akhil) dan tidak juga menjalinkan ikatan cinta. Tapi, saya akui, saya amat menyukainya. Kami ada berjumpa dan sering keluar bersama, lepak sama. Tengok wayang. Lagipun kami keluar di khalayak ramai. Kalau kita tak buat salah, buat apa nak takut."

Memang tak salah wahai Waheeda, tapi patut-patutlah, Akhil tu suami orang, seorang pendakwah dan diberi gelaran ustaz, tak manis pada pandangan mata orang ramai. Akhil pun satu, kata role-model, ini selamba saja bawa keluar anak dara orang, lainlah kalau Waheeda tu isteri anda, bolehlah diusung ke mana saja!


Petikan berita harian...

No comments: