Tuesday, May 26, 2009

Kenapa isteri akhil hayy failkan cerai?

Petikan dari berita harian berkenaan kisah isteri akhil hayy failkan cerai terhadap akhil hayy? Kenapa ...?

Gara-gara gosip bersama Waheeda, isteri 'role-model' Astro Oasis dikatakan mahu berpisah

MENERUSI B*Pop Ahad lalu (17 Mei), di ruangan ini, Zubir ada memaparkan gosip berjudul Waheeda, Akhil Hayy terus bersandiwara. Antara lain ia mengisahkan kontroversi yang berlaku antara bekas penyanyi rock yang kini menjadi pendakwah bebas dan 'role-model' Astro Oasis, Akhil Hayy bersama pelakon, pengacara serta penyanyi irama padang pasir, Waheeda yang dikatakan sedang hangat bercinta, sekalipun mereka acap kali membuat penafian bukan pasangan kekasih, jauh sekali sudah mendirikan rumah tangga.

Kedua-duanya lebih senang melabel keakraban mereka sebagai sahabat baik. Namun, kontroversi tidak pernah jemu menerjah Akhil dan Waheeda apabila mereka seolah-olah rela pula digandingkan sebagai pasangan suami isteri menerusi program Cafe Akhil Hayy musim kedua yang kini menemui penonton setiap Rabu jam 7.30 malam di Astro Oasis, sekali gus mengundang pelbagai spekulasi orang ramai, antara mereka ada ‘ikatan’ yang mungkin masih tersembunyi.

Kisah mereka menonton wayang dan gambar kedua-duanya bersantai bersama rakan di tepi pantai waktu malam, bukan satu rahsia lagi, namun Akhil dan Waheeda mempunyai 1001 alasan menepis andaian negatif masyarakat yang dilemparkan kepada mereka. Akhil bukan saja digelar ustaz dan pendakwah bebas, tapi statusnya sebagai suami, membuka ruang kepada orang ramai membuat andaian negatif, wajarkah apa yang dilakukannya itu.

Waheeda sendiri pernah membuat kenyataan kepada HIP Berita Harian, dia amat menyukai Akhil, sekali gus membolehkan kontroversi terus menghujani diri mereka.

Pun begitu, selang beberapa hari gosip berkenaan disiarkan, Zubir dikejutkan pula dengan kiriman e-mel daripada seseorang yang mendakwa kononnya isteri Akhil memfailkan perceraian! Berikut adalah sebahagian isi kandungan emel berkenaan:

“Nampaknya isteri kepada Ustaz Akhil Hayy, Maizawati Zainal sudah tidak mampu lagi nak menahan tekanan akibat kontroversi hubungan sulit suaminya dengan Waheeda. Dengar-dengar isteri Akhil sudah pun memfailkan perceraian di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh, Perak, Kemungkinan besar perbicaraan kes berkenaan akan bermula 2 Jun nanti.”

Zubir harap-harap apa yang disampaikan ini satu berita yang tidak sahih, fitnah semata-mata dan berdoa agar rumah tangga Akhil bersama isterinya masih kekal bahagia, walaupun pelbagai kontroversi melanda ketika mereka melayari alam perkahwinan. Sudah menjadi kelaziman, apabila kita hendak berbuat baik dan melakukan dakwah, ada saja perkara yang menghalang.

Jadi, Zubir harap dan penuh yakin yang Akhil dan isterinya mahupun Waheeda terus tabah untuk berdepan dengan halangan ini.

Namun, nasihat Zubir kepada Akhil dan Waheeda, agak-agaklah apabila menjalin persahabatan itu kerana banyak hati yang perlu kita hormati dan pelihara. Zubir yakin, bersama ilmu keagamaan yang penuh di dada Akhil, selain Waheeda yang berpendidikan tinggi, mereka sewajarnya layak berfikir apa yang terbaik untuk masa depan bersama, selain memelihara nama baik industri hiburan supaya tidak terus dipandang serong.

Petikan berita harian...

No comments: